小便: pee, urinate(正式), Number 1, wee ,piss, pea
大便: poo , Number 2, poop,bowel movement(醫學用法也屬較正式用法), defecate(正式), take a shit(粗俗)

 

簡單用法

 

i want to pee 我想尿尿

i have to pee 我需要/要尿尿
i have to take a piss 我需要/要尿尿
I have to poo 我要去便便

I have to go for number 1. 小號
I have to go for number 2. 大號

 

隱含用法

 

 I need to go to the bathroom/restroom/gents(ladies)room /toilet(聽說這個字(toilet)在高級知識分子中,這個字屬於比較隨便的字)

 

正式的用法是urinate

I have to urinate.

I have to defecate.

I think I have bowel movement. (腸道運動)


 

尋找同義字網站
http://www.thesaurus.com/



143  

 

另外借廁所怎麼說呢?

借廁所並不是用bollow這個字喔

而是用

我可以使用你的洗手間嗎來表示

May i use your bathroon?

 
arrow
arrow

    lastlun 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()